Щодня до Фонду соціального страхування України (далі — ФССУ) надходить на оплату 21,4 тисячі листків непрацездатності на загальну суму близько 70 мільйонів гривень — вони містяться в понад 4 тисячах заявах-розрахунках, які роботодавці формують за листками непрацездатності працівників і подають до ФССУ.
І хоча запровадження е-лікарняних дозволило автоматизувати процес отримання допомог для працівників (українцям тепер не потрібно передавати свій листок непрацездатності чи інші паперові документи, усе вже є в системі!), сам собою е-лікарняний не містить фінансових даних. Тож для оплати все ще потребує додаткового опрацювання з боку роботодавця і пильного контролю фахівців ФССУ з подальшою верифікацією.
Навіть досвідчені бухгалтери подекуди припускаються помилок при розрахунку — 30 % заяв-розрахунків, що надходять до Фонду, містять помилки. Вони впливають на розмір допомоги й можуть призвести до надмірних видатків, тож фахівці ФССУ щоденно перевіряють тисячі листків непрацездатності, щоб усі працівники отримали справедливі виплати, а система соціального страхування працювала ефективно.
Автоматизована перевірка листків непрацездатності сигналізує про факт наявності помилок, однак виправити їх можливо лише вручну в тісній взаємодії фахівця ФССУ й роботодавця — працівники Фонду знають усіх своїх страхувальників і тримають із ними постійний зв’язок.
Розрахунково, робота фахівців ФССУ з перевірки й виправлення помилок у заявах дозволяє упередити необґрунтовані й надмірні видатки з бюджету Фонду на від 3 до 6 мільярдів гривень щороку.
В інфографіці ФССУ розповідає, які саме етапи проходить е-лікарняний, перш ніж за ним фінансується допомога, як проходить перевірка фахівцями Фонду й верифікація кожної виплати.