Уряд прийняв постанову № 306 «Про надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину». Нею визначено, зокрема, механізм надання допомоги суб’єктам малого та середнього підприємництва для виплати її працівникам (за винятком осіб, які отримують пенсію та працюють за сумісництвом) у разі втрати ними частини зарплати внаслідок зупинення (скорочення) діяльності.
Постанова визначає розмір допомоги по частковому безробіттю за кожну годину, на яку працівникові було скорочено тривалість робочого часу, із розрахунку 2/3 тарифної ставки, але не більше розміру мінімальної зарплати.
Для отримання допомоги роботодавець звертається до територіального органу державної служби зайнятості (далі – центр зайнятості) за місцем реєстрації його як платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, протягом 30 календарних днів з дня зупинення (скорочення) діяльності та надає такі документи:
– заяву у довільній формі, в якій, зокрема, зазначається інформація про належність роботодавця до суб’єктів малого або середнього підприємництва відповідно до Господарського кодексу України та до якої додаються засвідчені роботодавцем копії підтвердних документів щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до центру зайнятості документів (за 2019 рік);
– засвідчену роботодавцем копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності;
– відомості про працівників (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, в яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину згідно із статтею 471 Закону;
– видану ДПС довідку про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за останні шість місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності.
У разі подання неповного пакета документів, або наявності в окремих документах помилок центр зайнятості протягом 3-х робочих днів повідомляє про це роботодавцю. Після доповнення або доопрацювання таких документів роботодавець має право повторно звернутися до центру зайнятості протягом п’яти робочих днів з дня отримання повідомлення центру зайнятості.
Рішення про надання або відмову у наданні допомоги по частковому безробіттю приймає центр зайнятості протягом 3-х робочих днів з дня подання роботодавцем документів. Після прийняття рішення про надання допомоги по частковому безробіттю у 3-денний строк укладається договір, в якому визначаються права та обов’язки сторін, порядок перерахування роботодавцю коштів Фонду та виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину, гарантії зайнятості такого працівника, відповідальність сторін, строк дії договору.
За умовами договору центр зайнятості здійснює перерахування роботодавцеві коштів для виплати допомоги працівникам протягом 3-х робочих днів після зарахування відповідних коштів на рахунок центру зайнятості. Фінансування допомоги може здійснюватися в межах коштів, передбачених на такі цілі в бюджеті Фонду, а також за рахунок інших джерел, передбачених законодавством.
Виплата працівникам допомоги здійснюється роботодавцем з першого дня скорочення тривалості їх робочого часу у межах строку зупинення (скорочення) діяльності, але не більше 30 календарних днів після завершення карантину. Ця допомога не надається працівникам, які отримують оплату часу простою, а також при освоєнні нового виробництва (продукції) відповідно до ст. 113 Кодексу законів про працю України.
Центр зайнятості контролює цільове використання коштів, що перераховуються роботодавцю для виплати працівникам. Відповідна перевірка проводиться протягом 90 календарних днів після останньої виплати такої допомоги.
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ
Крок 1. ВИБІР ЦЕНТРУ ЗАЙНЯТОСТІ Роботодавець протягом 30 календарних днів з дня зупинення/скорочення діяльності, звертається до центру зайнятості за місцем сплати ЄВ. |
Для уточнення місця сплати ЄВ скористайтеся «Електронним кабінетом» на сайті ДПС(розділі «Реєстри», пункт «Дані про взяття на облік платників податків») за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/registers/registration |
Крок 2. ПІДГОТОВКА ПАКЕТУ ДОКУМЕНТІВ До пакету входить: 1) заява у довільній формі (у якій також зазначається інформація про належність роботодавця до суб’єктів малого або середнього підприємництва відповідно до Господарського кодексу України, та до якої додаються копії підтверджуючих документів, завірених в установленому порядку, щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до центру зайнятості документів, передбачених цим пунктом) 2) засвідчену роботодавцем копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності 3) відомості про працівників, у яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину згідно з статтею 471 Закону України „Про зайнятість населення” (у яких зазначається: прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний державний орган і мають відмітку в паспорті) 4) довідку про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за останні шість місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності, виданою ДПС. |
Крок 3. ПОДАННЯ ПАКЕТУ ДОКУМЕНТІВ Пакет документів надається до центру зайнятості одним із зручних способів:
|
Кожен центр зайнятості має електронну поштову скриньку, на яку можна подати пакет документів.
|
Крок 4. ПЕВІРКА ЦЕНТРОМ ЗАЙНЯТОСТІ ПАКЕТУ ДОКУМЕНТІВ Протягом 3 робочих днів центр зайнятості перевіряє пакет документів, наданий роботодавцем, на відповідність та відсутність помилок. У разі виявлення помилок повідомляє роботодавця, який має право протягом 5 робочих днів надати виправлений пакет документів. |
Крок 5. УХВАЛЕННЯ РІШЕННЯ ЦЕНТРОМ ЗАЙНЯТОСТІ Протягом 3 робочих днів відповідний обласний чи Київський міський центр зайнятості зобов’язаний прийняти рішення стосовно надання допомоги. |
Крок 6. УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ Протягом 3 робочих днів з дня прийняття позитивного рішення центр зайнятості укладає договір (відповідно до Додатку 1 Порядку) з роботодавцем про надання допомоги. |
Якщо роботодавець подав пакет сканованих документів, то при укладенні договору він надає їх оригінали. |
Крок 7. ПЕРЕРАХУНОК КОШТІВ РОБОТОДАВЦЮ Щомісяця роботодавець надає центру зайнятості відомості про осіб, у яких виникло право на допомогу (відповідно до Додатку 2 Порядку). Центр зайнятості протягом 3 робочих днів після отримання коштів на свій рахунок перераховує їх роботодавцю. |
Крок 8. ВИПЛАТИ ПРАЦІВНИКАМ Роботодавець виплачує працівникам кошти у строк не більше ніж 3 робочі дні після їх надходження за окремою платіжною відомістю. |
За матеріалами сайту Київського міського центру зайнятості https://kie.dcz.gov.ua/novyna/zatverdzheno-poryadok-nadannya-dopomogy-po-chastkovomu-bezrobittyu-0